Za garść pytań: Tomasz Grządziela

10:18 Robert Sienicki 0 Comments



Po krótkiej przerwie w Pytaniach z Brodą powracamy, aby przybliżyć wam pewnego młodego i zdolnego twórcę z północy Polski. - Tomasz Grządziela, znany również jako Spell lub Buc. Autor, którego komiksy można było czytać w internecie oraz w magazynach "Kolektyw" i "Profanum" za dwa tygodnie debiutuje w dłuższej, albumowej formie. Premiera "Ostatniego przystanku" (wyd. Kultura Gniewu) już 5 października - podczas MFKiG w Łodzi!

• Pierwszy film, który cię przeraził?
Prześladował mnie taki jeden. Widziałem jego fragment przypadkiem u cioci, jak byłem mały. Nie mogłem po tym spać bity miesiąc, bo miałem koszmary o upiornym płaszczu z kosą. Trafiłem znowu na ten film po latach. Okazało się, że to nawet nie był horror, tylko czarna komedia. I tak, wciąż nie wiem, co to był za film. ("Przerażacze" Petera Jacksona. - dop. redakcja)

• Ukochana zabawka z dzieciństwa?
Czapka z daszkiem, do której poprzyszywałem różne rzeczy – breloczki, przypinki, naszywki. Nie do końca zabawka, ale chodziłem z nią WSZĘDZIE.

• Wstydliwy VHS/DVD/Blu-ray na półce?
Nie mam się czego wstydzić. Im bardziej coś obiektywnie można uznać za „wstydliwe”, tym bardziej się tym chwalę.

• Z jaką postacią komiksową pozwoliłbyś umawiać się swojej córce?
Z kim chce. Ale cieszyłbym się, jakby się umawiała z jakimś awanturnikiem, a potem opowiadała mi o swoich przygodach.

• Idealny film na poprawę humoru?
„Fear and loathing in Las Vegas”. Głównych bohaterów nic nie obchodzi, a swoje problemy traktują, jakby nie istniały. Więc czemu ja miałbym robić inaczej? Poza tym to po prostu film o dwóch ćpunach robiących pokręcone rzeczy. Trudno się nie rozchmurzyć.

• Książka, do której najczęściej wracasz?
Myślałem dłuższą chwilę nad odpowiedzią i z rozbawieniem odkryłem, że jest to „Warhammer Fantasy Roleplay”, II ed.

• Jaki film doprowadził cię do łez?
Rany. Nie mam pojęcia. Nie płaczę na filmach. Chociaż nie. Zawsze jak oglądam „Riki-Oh: the Story of Ricky” to płaczę ze szczęścia. Jest do obejrzenia w całości na YouTubie. Gorąco polecam, kto nie widział.

• Jaką piosenkę słyszysz teraz w głowie?
Ostatnio nagminnie nucę Anię Dąbrowską - „Tego chciałam”.

• Film, który mógłbyś oglądać aż wypłyną ci oczy?
Może nie film, a serial. Widziałem wszystkie sezony „South Parku” przynajmniej dziesięć razy. Jest idealny do puszczenia go sobie w tle do rysowania.

• Jaka fikcyjna postać powinna zapuścić brodę?
Wonder Woman!

• Wymarzony projekt?
Zilustrowanie jakiejś sytej gry planszowej. Najlepiej w klimatach fantasy, albo parafantasy.


Zdjęcie Tomasza wykorzystane na nagłówku wykonał Mateusz Nikodemski.


POLECAMY!

0 komentarze: